czwartek, 9 lutego 2017

Dookoła Świata Book Tag

Dawno nie było tutaj żadnego tagu, dlatego dzisiaj zapraszam was na podróż dookoła świata z książkami! Co prawda odwiedzimy jedynie (albo aż!) 10 miejsc, ale za to w jakim towarzystwie!
Tag pożyczyłam sobie od Pauli z Zabookowanego Świata, oczywiście za pozwoleniem. No dobrze, to już chyba czas odznaczyć pierwsze miejsce na mapie...


1.
 ,
 czyli bohaterowie, z którymi chciałabyś spędzić weekend dobrze się bawiąc.



Po przeczytaniu "Dworu Mgieł i Furii" mogę tutaj bez wahania wymienić Mor, Azriela, Kasjana, i  Amrenę, Feyrę oraz Rhysanda (tych ostatnich opcjonalnie, ponieważ oni raczej odcinali się od dzikich imprez w Velaris (pewnym pięknym mieście). Świetne towarzystwo. Stawiam, że ich obecność byłaby miła nawet, gdybyśmy mieli spędzić razem sobotę (lub nawet cały tydzień) przy planszówkach.

2. 
 ,

czyli książka, której świat mogłabym zwiedzić jeżdżąc na rowerze.


Z Amsterdamem kojarzy mi się ta piosenka, dlatego musiałam ją wstawić! Oprócz tego Holandia kojarzy mi się z pewnego rodzaju smutkiem, nostalgią, nie wiem, czy to z racji pogody, czy czegoś innego (choć przyczyna może tkwić w tym, że stamtąd pochodzi zespół tworzący smutne utwory, w który swego czasu wielbiłam). Rzeczywiście, dużo tam rowerzystów, mogę potwierdzić jako naoczny świadek, ale to nie pierwsze, co przychodzi mi na myśl jeśli chodzi o ten kraj, z tego powodu z doborem książki było niestety ciężej. Choć właściwie w wielu powieściach można znaleźć pięknie wykreowany świat (bo oczywiście taki chciałabym zwiedzić). Dlatego pozwolę sobie złamać zasady i umieścić tu dwa: wykreowany przez Terry'ego Goodkinda w cyklu "Miecz Prawdy" i ten w "znielubianej" przeze mnie "Becie" Rachel Cohn. Co prawda książka nie przypadła mi do gustu, ale kreacja świata była bajeczna!



3. 
 ,

czyli książka, której bohaterowie walczą o wolność.

Takich powieści jest wiele! A tym razem padło na... "Jutro" Johna Marsdena. Bohaterowie walczą nie tylko o wolność swoją, ale i całego kraju (czy też kontynentu, bo akcja toczy się w Australii).


4. 
 ,

 czyli książka, w której główny bohater zmienił się podczas jej trwania.




Trudno zmienić człowieka, czyli niełatwo jest również przeprowadzić metamorfozę charakteru bohatera. A jeśli nawet nie jest to trudne, to taka nagła zmiana wprowadziłaby zamęt do powieści. W "Łowczyni" Virginii Boecker nie ma zamętu, za to ukazana jest stopniowa ewolucja bohaterki, zmieniającej swój światopogląd.


5.
 ,
 czyli bohater, który wzbudza w Tobie strach.

Do tej pory ciężko byłoby mi dopasować tutaj cokolwiek, ale jeśli to jest możliwe, to chciałabym umieścić na tym miejscu głównego bohatera opowieści Edgara Allana Poego. A przynajmniej protagonistę(właściwie to każdy jest inny, ale nieważne) występującego w czytanym przeze mnie zbiorze opowiadań, które swoją drogą naprawdę są przerażające (bardzo, choć to chyba rzecz Poego) i miłosne (tylko trochę). Mam tu na myśli przede wszystkim "Berenice", "Ligeję" i "Morellę".


6. 
 ,

czyli książka, w której występują różnorodni, dopracowani i ciekawi bohaterowie.

Bezkonkurencyjnie wygrywa "Szóstka Wron"! Autorka wykreowała tak świetne postaci, że ciężko byłoby tutaj wstawić cokolwiek innego. Szczerze mówiąc zastanawiałam się również nad przemyceniem ich do punktu 1, bo niektórzy z bohaterów są zdrowo kopnięci i mogłoby być całkiem śmiesznie, ale nieładnie byłoby się powtarzać.


7.
 ,
czyli książka z monarchią w tle.

Cykl "Selekcja" autorstwa Kiery Cass. Bez zbędnego wysiłku xD

8. 
 ,

 czyli książka z piękną historią miłosną.

Praktycznie każda powieść posiada wątek miłosny, aczkolwiek ciężko mi wybrać tą wyjątkową. To musiałoby być coś bardzo lirycznego. "Drżenie"? Mogłoby być, ale miłość jest tutaj zbyt prosta. "Akademia Wampirów"? Też nie, mimo, że tę książkę kocham za wszystko - o liryzm tu raczej trudno. [Bla, bla, bla...] I ostatecznie zdecydowałam się na "Wampiratów" - tak, macie rację, tytuł brzmi tragicznie. O ile jednak pamięć mnie nie myli, ponieważ czytałam ich dawno temu, pomiędzy ludzką dziewczyną, Grace, a wampirem, Lorcanem, zrodziło się pewne uczucie (w końcu są różne rodzaje miłości), które powinno się tu znaleźć. Ich relacja była piękna i taka.. łagodna.

9.
 ,

 czyli ulubiona książka z dzieciństwa.

Ciężko określić! Nie wiem, czy to się liczy, ale miałam ilustrowany zbiór wierszy dla dzieci Tuwima i Ewy Szelburg-Zarembiny, w których strasznie się zaczytywałam (wierszach, oczywiście).


10.
 ,
 czyli książka, która wywołuje w Tobie pozytywne emocje.
[Z Tokio zdecydowanie kojarzą mi się pozytywne emocje!]
Cóż, na początku chciałam wstawić tu powieść wywołującą we mnie silne emocje, ale jeśli już mają być te pozytywne, to niech będzie cykl o Sookie Stackhouse Charlaine Harris. Niech sobie ludzie hejtują, ile chcą. Może nie ma tu bardzo wymagającej fabuły, ale ja świetnie się bawiłam przy czytaniu tych książek - są tak lekkie, że ma się wrażenie, że samo pisanie musiało być dla autorki przednią rozrywką.
________________________________________________________________________________

To już niestety koniec naszej eee, 'mentalnej' podróży. Nie wiem, jak u was, ale u mnie przez patrzenie na te grafiki bardzo nasiliło się pragnienie udania się w te wszystkie miejsca (jak do tej pory byłam jedynie w Krakowie i Amsterdamie). Jest jeszcze wiele pięknych zakątków, które trzeba odwiedzić - jakie wy macie swoje wymarzone cele podróży? 

20 komentarzy:

  1. Aaa świetny tag! Chyba podkradnę, bo jestem zakochana. SPodobały mi się też Twoje odpowiedzi.
    pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  2. Australia i Tokio, tak-tak-tak! Świetny ten tag, taki inny fajnie mi się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Ja bardzo chciałabym odwiedzić Tokio.

      Usuń
  3. Po przeczytaniu ACOMAf też bym umieściła Rhysa, Mor, Azriela, Kasjana, Amrenę i Feyrę w jedynce :D Ale TAG robiłam przed czytaniem tego ;P
    Świetne odpowiedzi ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak i Twoje! A ekipa świetna :D

      Usuń
  4. Znam tylko "Jutro" więc ciężko mi się odnieść. Jednak tag ciekawy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie książki znam, parę przeczytałem, na resztę mam chrapkę. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je przeczytać:D
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Co do Morza spokoju - jeśli chcesz, mogę dać ci namiary do Organizatorki BT. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać, że naprawdę Czaderski TAG :D Nie spotkałam się jeszcze z takim. Piękna podróż, świetne odpowiedzi! Ja osobiście to bym chyba przepadła w Vegas! :D a potem może wybrałabym się do Wenecji, ale zdecydowanie Vegas- dobra ekipa to podstawa - co prawda jeszcze ich nie znam, ale ufam ci, że są świetni!)
    Pozdrawiam, Kejt_Pe

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cykl o Sookie <3 Jest świetny! Jedne z niewielu książek o wampirach, którym warto poświęcić czas. Trzy tygodnie wyjęte z życia xD
    Ale ten koniec... Byłam tak zła na Erica, że przez miesiąc chodziłam wściekła jak osa, podobnie gdy Bill... Sama wiesz co zrobił Sookie. Nie miałam ochoty patrzec na jakiekolwiek osobniki płci męskiej xD
    Serial oglądałam i pierwsze 3 sezony były fantastyczne, potem już coraz gorzej, a siódmego prawie nie dało się domęczyć. Ale wiadomo, Eric <3
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Billa miałam ochotę zabić xD
      A całej serii nadal nie dokończyłam :<

      Usuń
  9. Świetny tag, bardzo mi się podoba, podróż czytelnicza ze smakiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super tag!! Aż bym chciała sama go zrobić!!
    Piękna czcionka, piękne zdjęcia i piękna cała oprawa!!

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetny pomysł :D Uwielbiam LOndyn ponad życie, obok jest Nowy Jork ;D
    Podrzuciłaś mi bardzo fajną inicjatywę
    Pozdrawiam
    #Paula
    https://zniewolone-trescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny tag! Widzę tu sporo książek, które sama bym chciała przeczytać :)
    Czuję się zainspirowana!

    Pozdrawiam,
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Boże w ciągu tych 10 minut trafiam już na drugi genialny tag, i ja się pytam kiedy ja je wszystkie pomieszczę w czasie? :D Uwielbiam tagi, a ten wyjątkowo mi się podoba, ponieważ zawsze chciałam (pewnie jak każdy) podróżować po całym świecie <3 :) Na pewno go kiedyś u siebie zrobię! :)

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, każdy by chciał. Trzeba kiedyś spełnić to marzenie!

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad - każdy komentarz to motywacja do dalszego blogowania.
Możesz również pozostawić link do swojej strony, zawsze chętnie zaglądam na inne blogi, udaję się tam w poszukiwaniu kolejnych książek wartych przeczytania i podzielenia się swoją opinią :)