niedziela, 1 stycznia 2017

Książkowe Postanowienia Noworoczne

Cześć, kochani! Jak tam wasz posylwestrowy stan? ;) Ja muszę przyznać, że mój całkiem dobrze i mam nadzieję, że wasz mniej więcej też, w końcu jutro poniedziałek i powrót do rzeczywistości...
Pośród całego bałaganu postanowiłam wygospodarować trochę czasu na napisanie postu, który nie będzie recenzją, a będzie dotyczyć postanowień noworocznych. Zauważyłam, że w ostatnim czasie wiele osób dodaje listę książek, które chciałyby przeczytać w 2017 i postanowiłam zrobić rzecz podobną, aczkolwiek pozwoliłam sobie na pewną personalną modyfikację :)

"100 książek, które chciałabym przeczytać", podzieliłam na 3 sekcje, mianowicie: "Książki, które przeczytam (ponieważ wciąż czekają na półce na swoją kolej)" i "Książki, które chciałabym przeczytać" oraz "Książki, które zamierzam przeczytać ponownie". Chciałabym od razu zaznaczyć, że nie umieszczałam tu całych serii, tylko konkretne tomy (oprócz sekcji nr.1), ponieważ gdybym nie zrobiła tego w ten sposób, lista ze 100 wzrosłaby do jakiś 170 pozycji. Cóż.. zaczynajmy więc!

          (ponieważ wciąż czekają na półce na swoją kolej)

Jest ich aż, uwaga... 34. Tak, wiem, to całkiem spora liczba jak na zaległe lektury, ale uzbierałam taką nadwyżkę m.in przez prezenty świąteczne, a wcześniej dlatego, że po prostu bardziej opłacalne jest zamawiać większą ilość książek. Jednak obiecuję wszystko nadrobić, a tak poza tym... książek nigdy za wiele!




 Tu pojawiają się pozycje, które chciałabym zdobyć w tym roku. Wśród nich są również angielskie wydania, i nie wiem, jak, skąd i kiedy je zdobędę, ale to zrobię! Wszystkich książek jest tutaj jest 60.


W tej sekcji umieściłam książki, które chcę przeczytać jeszcze raz, ponieważ: a) chcę odświeżyć sobie pamięć, bo zdobyłam dalsze części serii i ciężko byłoby je czytać z lukami w pamięci lub b) po prostu je uwielbiam (tak jak to jest w przypadku Akademii Wampirów i Mary Dyer). Jest ich obecnie 6 - oczywiście biorąc pod uwagę jedynie pierwsze tomy.


Mam nieodparte wrażenie, że o czymś zapomniałam i znając życie, na pewno coś pominęłam! Jeśli w ciągu tego roku na moich półkach znajdą się książki spoza listy, to z góry przepraszam. Jak na razie jednak pozostańmy przy tym, co się tu znalazło. Podczas tego roku będę starała się zrealizować książkowe postanowienia*... te nieksiążkowe, których tu nie wymieniłam również :) Nowy Rok to czas nowych początków, nowych szans, nowych celów oraz doświadczeń. To również czas zmian, jeśli tylko pragniemy coś zmienić w naszym życiu. I postanowień właśnie. I dlatego na końcu chciałabym wszystkim, którzy tu trafili życzyć, aby rok 2017 był znacznie lepszy niż ten poprzedni. Obyście i wy pomyślnie zrealizowali wszystko, co sobie zamierzyliście. 
Szczęśliwego Nowego Roku!

Koniecznie napiszcie w komentarzach, czy któraś z wymienionych przeze mnie książek pokrywa się z waszymi must-have w tym roku i czy macie jakieś inne ciekawe propozycje :)

Obecny stan wyzwania: 3/100

37 komentarzy:

  1. Nie moge sie doczekać recenzji, niektórych z podanych tytułow ;) tobie też wszystkiego najlepszego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że masz na swojej liście Niepokój i Ukojenie. One co prawda już za mną ale jestem ciekawa Twojej opinii. Epidemia i November 9 nadal przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Drżenie" mi się podobało, więc mam podobne nadzieje co do kolejnych części.

      Usuń
  3. Sporo tych książek tutaj :) Czekam na recenzję Drogi Królów, mnie się bardzo podobało, ale nic więcej nie czytałam z tych które już masz. Bardzo ci polecam Klątwę Tygrysa, genialna książka. Szczęśliwego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam wiele dobrego na temat tych książek :)

      Usuń
  4. Ooo Miasto kości <3 Gdzieś za rok przeczytam na pewno całe Dary ponownie :D
    Widzę kilka świetnych książek na górze! Szczególnie Pani noc i Z mgły zrodzony <3 Własnie dziś mam dostawę ostatnich tomów tej serii i wreszcie będę mogła bez spiny kontynuować ten cykl <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty chyba codziennie zbierasz jakieś nowe książki! :D

      Usuń
  5. W takim razie życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwór mgieł i furii, Prawdodziejka, Potomkowie, Złodzieje snów - te książki bardzo chce przeczytać :D Powodzenia w realizowaniu tej listy ;*
    Pozdrawiam,
    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne książki na tej liście :) Może wybiorę coś z tych, których nie znam. Powodzenia i również szczęśliwego nowego roku :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Awwww Akademia w reread!! Uwielbiam <3 Te okładki pięknie się prezentują wszystkie koło siebie. Życzę powodzenia w czytaniu! I aby te wszystkie książki okazały się być samymi perełkami <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją kocham ♡ Byłoby cudownie :)

      Usuń
  9. Widzę znajome książki. Będziesz miała świetny rok czytelniczy z takimi tytułami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno :) Chociaż w maju będzie przerwa w czytaniu, bo matura :/

      Usuń
  10. Czytałam November 9 i bardzo polecam. W swoich planach też mam książki Mroza. Także chciałabym wrócić do serii Akademii Wampirów. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Panikę" polecam, ponieważ pozytywnie mnie zaskoczyła.
    Widziałam też u ciebie na liście "Klątwę tygrysa". Na moim blogu akurat pojawiła się recenzja, więc jeśli masz czas to wpadnij ;)
    recenzje-by-my.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zajrzę, zobaczymy, czy warto ją mieć na tej liście.

      Usuń
  12. Same fajniutkie książki :D
    Powodzenia w realizowaniu swoich postanowień. :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Dalsze części Szklanego Tronu, Dworu Cierni i Róż (wczoraj skończyłam pierwszą część i koniecznie muszę miec kontynuację!), Sagi Księżycowej (oczywista oczywistość), Trylogi Czasu, Dark Elements, czy też Tajemny Ogień i wiele wiele innych to książki z twojej listy, które chciałbym mieć/przeczytać. No i w końcu muszę się zabrać za Akademię Wampirów, tyle już o niej słyszałam :D
    Reread Dary Anioła? --> mam ten sam plan w tym roku, chcę sobie wszystko odświeżyć, bo będzie już z 2-3 lata jak je czytałam. Co do reszty to cóż będę czekać na recenzje i twoje zdanie :D
    Świetny post, również życzę wszystkiego dobrego w nowym roku. Oby nigdy nie zabrakło nam książek do czytania :D

    Buziaki:*
    Kejt_Pe
    Ukryte Miedzy Wersami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akademia - koniecznie!
      Właśnie ja też czytałam Dary Anioła z 3 lata temu, ale w polskiej wersji. Tym razem mam ambitny plan przeczytania angielskich wydań :D
      Dziękuję, Tobie też tego życzę ♡

      Usuń
  14. Mara Dyer przeczytać jeszcze raz? Ta seria była okropna! No ale jak wolisz :D Zainspirowałaś mnie i ja też chcę przeczytać 100 książek w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była specyficzna, ale podobała mi się :P
      Bardzo dobrze! A jak będzie możliwość, to jeszcze więcej :D

      Usuń
  15. Koniecznie przeczytaj Pojedynek oraz Ognisty pocałunek, znalazły się one na mojej liście pięciu najlepszych książek 2016 roku i polecam ci je z całego serducha, naprawdę warto się z nimi zapoznać! Ja sama chcę w końcu dobić do 100 powieści w rok, bo jeszcze mi się to nie udało i na pewno chcę przeczytać całego Harry'ego Pottera w oryginale <3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie sięgnę po obie! Jak na razie jeszcze odpoczywam mentalnie po serii Lux, ale ciekawi mnie, gdzie Armentrout poradziła sobie lepiej - w niej czy "Pojedynku".
      Powodzenia w 2017 w takim razie ♡

      Usuń
  16. Prawdodziejkę gorąco polecam, Potomków zdecydowanie odradzam. Kroniki białego królika kocham całym swoim sercem. Czerwień rubinu według mnie jest nudny, tak samo jak Zaklinacz. Początek. Tajemy ogień polecam mocno!
    Całkiem niezłe plany :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potomków niestety kupiłam bodajże w Black Friday na obniżce w Empiku, więc i tak po nie sięgnę. Szkoda, że wcześniej ktoś mi tego nie odradził, no ale cóż, zobaczymy, jak to będzie. Co do "Czerwieni Rubinu" to skłoniłaś mnie do myślenia, bo mi osobiście nie przypadła do gustu "Silver" tej samej autorki i nie planowałam się brać za jej kolejną książkę, ale tyle osób ją polecało, że namieszało mi to w głowie xD Może rzeczywiście tę jedną pozycję zamienię na co innego. Dzięki za 'cynk' ♡

      Usuń
  17. Na mojej liście do przeczytania ponownie w tym roku także znalazła się akademia wampirów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. z "na pewno" czytałam Prawdodziejkę i Królową Cieni, obie baaaaaardzo polecam :D z "Chciałabym": Wszechświaty były jednym z największych rozczarowań w mojej czytelniczej historii, Bazar Złych Snów był w porządku, ale to zależnie od poszczególnych opowiadań. również mam w planach Siedem minut po północy. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Powrót do rzeczywistości po sylwestrze był. . bolesny (nie z tego powodu o którym myślisz :D), strasznie zleniwiałam, a tu w poniedziałek na 8 trzeba było iść na zajęcia.
    Słyszałam, że "Panika" jest świetna, choć sama jeszcze nie czytałam.
    Czytałam "Martwy i nieobecny" i nie ukrywam, że cykl o Sookie jest jednym z moich ulubionych. :)
    Masz w planach dużo pięknych książek. Życzę Ci żebyś przeczytała je wszystkie w 2017 roku! Amen
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z tych książek czytałam tylko "Panikę" i "November 9", które serdecznie Ci polecam. Wiele z tych książek jest również na mojej liście do przeczytania. Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Karolina z bloga Bookwormscity
    P.S. Dopiero tu trafiłam i bardzo mi się spodobało, więc zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Również planuję przeczytać Złodziejkę książek, gdyż mimo wszechobecnych zachwytów, niestety, jeszcze nie miałam jej w rękach :) Co do Bazaru Złych Snów - polecam! Jest to ciekawy zbiór opowiadań, co prawda, nie wszystkie są równie dobre, ale te perełki nadrabiają :)

    Pozdrawiam
    I feel only apathy

    OdpowiedzUsuń
  22. Jedyna jest najlepsza z całej serii Rywalek. ;) Tak samo Trylogia czasu Gier jest fantastyczna. ;) November 9 również nie jest złe. ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad - każdy komentarz to motywacja do dalszego blogowania.
Możesz również pozostawić link do swojej strony, zawsze chętnie zaglądam na inne blogi, udaję się tam w poszukiwaniu kolejnych książek wartych przeczytania i podzielenia się swoją opinią :)