piątek, 2 grudnia 2016

Top 5 książek do czytania w zimowe dni i noce

Zima to nie tylko święta, ale też i specyficzny klimat, który pozostawia wiele dla wyobraźni. To pora roku nawet lepsza niż jesień na zaszycie się w cieple z herbatą, czekoladą lub kawą i książką, najlepiej wieczorem, choć, jeśli ktoś może, to.. na znacznie dłużej.
Postanowiłam wybrać 5 tytułów, które umilą wam ten czas. W każdej z powieści znajdziecie akcenty zimy, dlatego świat ten zewnętrzny, jak i wewnętrzny, ten w książce, będą intensywniejsze i.. bardziej realne. ;)







1. Drżenie - Maggie Stiefvater

 To wzruszająca, a jednocześnie zadziwiająco subtelna powieść, którą na pewno polubicie. Wylądowała na pierwszym miejscu, ponieważ akcja książki toczy się na przełomie jesieni i zimy, i tu chłód ma największe znaczenie (jakkolwiek dziwnie by to brzmiało, nie będę spoilerować). Jak się zapewne domyślacie, skoro trafiła na 1 miejsce, najbardziej polecam wam sięgnąć właśnie po nią - oczywiście jeśli lubicie powieści, w których głównym wątkiem jest miłość i jeszcze nie macie ich dość.
Recenzja "Drżenia" pojawi się za jakiś czas na blogu.

2. Chłopiec zwany Gwiazdką - Matt Haig

 Szczerze, to na tę pozycję natrafiłam na blogu Lustro Rzeczywistości przy okazji stworzenia przez jego autorkę listy idealnych prezentów na Mikołajki i gdyby nie on, to nie wiem, czy tak szybko trafiłaby ona (książka) w moje ręce. Jeśli szukacie czegoś magicznego, a jednocześnie świątecznego, a także jeżeli lubicie klimaty "Opowieści Wigilijnej", to powieść Matta Haiga będzie dla was idealna.

3. Akademia Wampirów - Richelle Mead

Fakt - tytuł brzmi trochę tandetnie i bardzo prosto, ale niech was to nie zwiedzie!
Chociaż czytałam tę serię tak dawno, to nadal pozostaje ona jedną z moją ulubionych. Zima tutaj.. No cóż, mimo, że większość akcji toczy się w Stanach, to jednak w pewnym momencie znajdziecie się w mroźnej Rosji. Pomoże także fakt, że stamtąd pochodzi boski Dymitr.. Aż chyba sama przeczytam jeszcze raz książki Pani Mead raz w tę zimę..


4. Podaruj mi miłość - Gayle Forman, Kelly Link, Holly Black, David Levithan, Rainbow Rowell, Ally CarterKiersten WhiteMyra McEntireStephanie PerkinsLaini TaylorJenny HanRainbow RowellMatt de la Peña



Tutaj miała się znaleźć uwielbiana przeze mnie "Szóstka Wron", ale.. stwierdziłam, że wolelibyście znaleźć jednak coś klimatycznego. "Podaruj mi miłość" to 12 opowiadań, które określiłabym jako przede wszystkim właśnie świąteczne, urocze i baaardzo romantyczne. Mimo, że nie przepadam za czytaniem takich zbiorów, ponieważ zawsze wydają się zbyt krótkie, to te były całkiem przyjemne.
Jeśli odpowiada ci klimat rodem z romansów z świątecznym tłem, to pędź do księgarni!

5. Gra O Tron -  George Richard Martin



Dobrze, wiem! Tę książkę czytał już chyba każdy. Jeśli jednak jeszcze jej nie czytałeś, to wydaje mi się odpowiednia do poznania w chłodną porę roku. Być może będzie Ci łatwiej poznać Starków, kiedy poczujesz, jakbyś znajdował się z nimi w Winterfell. Przecież...
Winter is coming...
Poza tym, "Gra o Tron" wydaje się odpowiednia dla osób, które raczej odmówią sobie pozycji umieszczonej na 4 miejscu. Jeśli jednak to nie jest to coś, zawsze możesz wybrać jako alternatywę "Szóstkę Wron"! Pamiętaj jednak, że obie pozycje nie przybliża Ci raczej klimatu świąt xD





19 komentarzy:

  1. Moja koleżanka tak mnie namawiała na Drżenie, jednak jakoś nie miałam na nią ochoty, dzięki Tobie bardzo zachciało mi się ją przeczytać. Podaruj mi miłość też dawno chciałam przeczytać, ale nie mam okazji na kupno jej, a jak byłam wczoraj w Empiku to stwierdziłam, że jest za droga i kupię ją kiedy indziej na Allegro, chyba znowu poczekam na nią na kolejny rok.
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rok to trochę długo, ja zwlekałam z kupnem pewnych książek i... wyczerpał się nakład. Kończą się książki w tej Polsce?!
      Teraz muszę na nie polować w internetach, a ciężko niestety jest trafić na odpowiednią osobę i stronę w odpowiednim czasie :/

      Usuń
  2. Bardzo chetnie przeczytam "Chłopca zwanego gwiazdka", "Opowiesc wigilijna" była kiedyś moją ulubioną lektura:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno przypadnie Ci do gustu :P

      Usuń
  3. Bardzo dobre tytuły, osobiście posiadam ,,Podaruj mi miłość" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie sądzę by GOT przybliżało atmosferę świąt ;D z listy chciałabym mieć 1 i 2.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na Drżenie mam małą ochotę, ale raczej nie przeczytałam jej do końca roku. Za dużo ksiąg na mnie już czeka xd
    Słyszałam, że Podaruj mi Miłość to piękna powieść. To właśnie ona najbardziej mnie ciągnie.
    Pozdrówka!
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Podaruj mi miłość polecam ;)

    zapraszam wszystkich do mnie

    http://hellogoldengirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam "Drżenie". Pamiętam, że klimat zimy był tam bardzo odczuwalny i niezwykle urokliwy :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać "Podaruj mi miłość". Niestety nie mogę jej dorwać w bibliotece.
    Zaciekawiłaś mnie książką "Drżenie".
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Może chociaż "Drżenie" dorwiesz.
    Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam całą serię Akademia Wampirów <3 Grę o tron oglądam więc książki nie przeczytam, ale zapisałam sobie numer jeden z Twojej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam tylko "Grę o tron", którą uwielbiam całym sercem i muszę ją w końcu dokończyć całą.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam żadnej, ale planuje przecyztać Podaruj mi miłość :)
    Pozdrawiam!
    Fan of books KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Drżenie brzmi spoko czekam na twoją recenzje! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Akademia wampirów jest od jakiegoś czasu na moim radarze czytelniczym, mam nadzieję, że w końcu uda mi się ją upolować w bibliotece.
    Drżenie.. sama nie wiem, czytałam (a ściślej ujmując zaczęłam czytać Król Kruków tej autorki i po 100 stronach przerwałam), obawiam się czy tutaj nie byłoby podobnie? Styl i sposób pisania autorki jakoś mnie nie porwał. Ale zobaczymy, każda książka zasługuje na szansę. Za to na pewno szansy nie dostanie Gra o Tron. Kompletnie mnie do niej nie ciągnie i nie nadjedzie taki dzień bym zmieniła zdanie :D. Pozostałych dwóch pozycji nie znam, ale z chęcią przyjrzę się im bliżej :)

    Pozdrawiam, Kejt_Pe
    Ukryte Miedzy Wersami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A słyszałam tyle dobrych opinii o "Królu Kruków"! Mam nadzieję, że mi się spodoba, w sumie ile czytelników, tyle opini. Zobaczymy jak to będzie :D
      Ale "Akademię Wampirów" jak najbardziej polecam, oby ten radar doprowadził Cię do niej jak najszybciej :P

      Usuń
  15. No właśnie nie wszyscy czytali Grę o tron, ja mam ją jeszcze przed sobą xDD
    Mam tylko nadzieję, że ją ogarnę, bo czasem mam problem z heroic fantasy ;<
    No i kurcze! W końcu musze się zaopatrzyć w Akademię wampirów, bo multum ludzi mi ją poleca :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Akademię wampirów" czytałam dawno temu, ale jakoś mi się średnio podobała. Zdecydowanie wolę inne "wampirzaste" książki ;) "Gra o tron", muszę w końcu przeczytać kolejne tomy ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad - każdy komentarz to motywacja do dalszego blogowania.
Możesz również pozostawić link do swojej strony, zawsze chętnie zaglądam na inne blogi, udaję się tam w poszukiwaniu kolejnych książek wartych przeczytania i podzielenia się swoją opinią :)